tirsdag den 11. februar 2014

LCHF småkager

En sprød chokolade cookie, LCHF kan det lade sig gøre, tja hvorfor ikke :)

Jeg brugte følgende opskrift som inspiration: opskrift
Som selv har lånt opskriften fra en anden :)

Her er den med mine tilretninger :
  • 85 g mandelmel
  • 30 g smør (stuetemperatur) - måske kan de klare mere smør..
  • 30 g sukrin eller sukrin gold
  • ½ æg
  • 1 knivspids salt
  • 1/3 tsk vaniliepulver
  • 1/3 tsk bagepulver
  • 30 g 86% chokolade
  • Rålakridspulver (fik kun prøvet få med lakrids, men vil tro ca. 3-4 tsk.

Tænd ovnen på 190 grader almindelig ovn. Pisk det bløde smør og sukkeret sammen. Tilsæt æg og pisk. Tilsæt derefter mandelmel, salt, vaniliepulver, bagepulver og rør det sammen. Derefter tilsætter du 25 g hakket chokolade. Sæt dejen i klumper på størrelse med en stor teske  flad dem ud. De bages midt i oven i 10-12 min.






2 kommentarer:

  1. Uhh de lyder gode! Hvordan smagte de?

    SvarSlet
    Svar
    1. De er vildt gode, mit mandelmel er lidt groft og giver nogle dejligt bid, tænker at de skal have lidt mere smør, og måske en lille smule nødder ? Hvis de skal laves uden lakrids vil jeg tage lidt mere chokolade i. Men de er vildt lækre 😋👍

      Slet